سید عرشیا سید عرشیا ، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 5 روز سن داره
سید پارساسید پارسا، تا این لحظه: 7 سال و 7 ماه و 21 روز سن داره

سید عرشیا و سید پارسای من

پايان 26 ماهگي + سفرنامه بوشهر و گناوه

1393/12/18 13:29
نویسنده : مامان مریم
845 بازدید
اشتراک گذاری

سلام گل قشنگ زندگي من ....

 

باز هم با كلي تاخير برگشتم. اين مدت هم مثل هميشه درگير بودم . 

سيد عزيزم هزار ماشالله اين ماه با شيرين زبوني هات گذشت و هر روز جمله هاي زيادتري رو ياد گرفتي 

البته ضمائر و فعل ها در 99 درصد موارد درست به كار مي بري .

كلماتي كه اشتباه مي گي ... كفيث ( كثيف ) ، عبق ( عقب ) ، خبار ( خراب ) 

فقط دوست داري حرف بزني . مياي مي گي مامان مريم خاله نجمه كجان ؟  .... مامان دايي دكتره ؟ 

مامان جون تهرانه ؟  ....تلفن قطع شد ؟ .....دردر ميريم ؟..... مامان پويا مي زني ؟ .....

گاهي آن چنان حرف مي زني انگار با پسركي 10 تا 15 ساله روبرو هستم و گاهي كودكي ميشي لجباز و يك

دنده مخصوصا براي دستشويي رفتن. حسابي اوج لجبازي داري براي دستشويي رفتن. بايد به زور و هزار ترفند

ببرمت .

 با تجربه جديد بي پوشكي هنوز كنار نيومدي و متاسفانه يادت ميره كه بگي مامان بريم دستشويي . وقتي مي

بيني من ناراحت شدم مي گي مامان اشكال نداره ..... الهي فداي زبون شيرينت برم من . 

وقتي ميخوايم بريم بيرون همچنان شيطنت و لجبازي داري كه بعضي مواقع كلافه ميشيم از دست تو ...

نمي ذاري لباس تنت كنيم و بعد مي گي مامان لباس دوباره ميام لباس تنت كنم دوباره فرار مي كني و ميري 

و همين فرآيند چند بار تكرار مي شه . 

وقتي حواست به تلويزيون باشه فقط ميگي (مامان بزن شبكه پويا يا هدهد ...)وقتي هم يه شبكه ديگه رو 

مي زنيم و الكي مي گيم پويا هست مي گي (اين پويا نيس بزن پويا كارتون باشه )

البته ما هم به مدد تلويزيون و شبكه پويا و يا سرگرم شدن با اسباب بازيهات غذا مي كنيم تو دهنت. ولي وقتي

خيلي گرسنه باشي خودت ميري سر يخچال و هر چي كه خوشت بياد بر ميداري . 

پسركم شب ها كه مي خوابي دوست داري دستاتو بياري دور گردنم و با نفس هاي نزديك به من بخوابي ... و 

چه قدر اين لحظات رو دوست دارم. هر شب به من مي گي برام قصه بخون مامان مريم. برات قصه علي كوچولو 

و حسني مي خونم و خيلي اين قصه ها رو دوست داري حتي تو گوشي ام آهنگ برنامه هاي دوران بچگي ام 

علي كوچولو ، زبل خان ، باخانمان ، قصه هاي مجيد ، النگ و دولنگ و ... هست كه خودت بر ميداري و پخش 

مي كني. 

وقتي با بابا بازي مي كني و من از كشتي گرفتن پدر و پسر خسته مي شم و مي گم بسه ديگه مياي جلو و 

دستاتو مي ذاري رو كمرت و مي گي ( مامان دعوا نكن بازي مي كنيم ) و من از دست كارهاي تو فقط مي 

خندم. 

تو اين ماهي كه گذشت يه سفر خيلي شيرين به استان بوشهر داشتيم. در مهمانسراي يكي از ادارات بوشهر

ساكن شديم و روز آخر به گناوه سر زديم. درياي خليج فارس براي تو جذابيت داشت . خيلي دريا رو دوست 

داشتي. هوا كمي به دليل ريزگردهاي خوزستان كه به بوشهر هم رسيده بود كمي آلوده بود ولي در كل سفر 

خوبي بود . خدا را شكر 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسرم تو اين ماه ني ني عمه مرضيه شما هم دنيا آمد. قدمش مبارك باشه 

آقا عرشياي عزيزم چه قدر دوست داشتي بردياي عمه جونو بغل كني و اشاره مي كردي كه دستاي ني ني 

كوچولوه و دستاي من بزرگه 

 

پسر نازم خيلي وقت ها مياي تو بغلم و مي گي ( مامان دوست دارم ) . الهي من قربون صورت ماهت برم كه 

با گفتن اين جمله منو غرق شادي مي كني. 

پسرك بزرگ و قهرمان زندگي ام ...

آرزويم برات اين است در ميان مردمي كه مي دوند براي زنده بودن 

آرام قدم برداري براي زندگي كردن ....

پسندها (2)

نظرات (2)

مامان آنیسا
28 اسفند 93 7:26
عزیزم پیشاپیش سال نو مبارک ایشالا سال خوبی داشته باشین پر از سلامتی و شادی
مامان امیر عطا
29 اسفند 93 1:03
عزیزم ماهگردت مبارک...